A diákigazolványok új igénylési rendje!
2012. január 1-től a a diákigazolványok igénylésének menete jelentősen megváltozott. Az Oktatási Hivatal hivatalos tájékoztatója itt olvasható és letölthető.
A szülő gyermekével az okmányirodában elkészítteti a digitális fényképet (az eljárás ingyenes), melyhez az okmányiroda tájékoztátása szerint a következő dokumentumokra van szükség:
- lakcímkártya (szülőé, vagy a gyermeké)
- a gyermek személyi igazolványa
A fénykép elkészültéről az okmányiroda egy igazolást állít ki, melyet be kell hozni az iskolába!
Az iskola az OKTIG rendszerben megigényli a diákigazolványt. Ehhez szükséges új tanulóknál:
- okmányirodai igazolás
- az eljárás 2016. január 1 óta díjmentes!
Régi tanulóink részére akkor tudunk új igazolványt kérni, ha a régi
- elveszett
- megrongálódott
- az adatokban (pl. lakcím) változás történt
Az eljárás ebben az esetben is hasonló az előzőhöz.
A szülő gyermekével az okmányirodában elkészítteti a digitális fényképet, melyhez az okmányiroda tájékoztatása szerint a következő dokumentumokra van szükség:
- lakcímkártya (szülőé, vagy a gyermeké)
- a gyermek személyi igazolványa
A fénykép elkészültéről az okmányiroda egy igazolást állít ki, melyet be kell hozni az iskolába.
Az iskola az OKTIG rendszerben megigényli a diákigazolványt, melyet a 14 év alattiak esetében a szülőnek alá kell írnia. Az igényléshez régi tanulók esetében szükséges
- okmányirodai igazolás
- amennyiben meg van, a régi diákigazolvány
Az iskola az igénylés tényéről egy igazolást nyomtat, mely két hónapig érvényes. Ezzel az utazási és egyéb kedvezményeket már igénybe lehet venni.
Az elkészült diákigazolványt a lebonyolító az iskolába postázza.
Az igazolványok a kiállítás dátumától számított 8 évig, vagy a tankötelezettség végéig érvényesek.
Tisztelt Szülők!
Az átállás miatt kérjük megértésüket és a fentiek pontos betartását.
Tahitótfalu Kormányablak KAB elérhetősége
Pest Megyei Kormányhivatal Szentendrei Járási Hivatal
Tahitótfalu Kormányablak
Cím: 2022 Tahitótfalu, Szabadság tér 3. (Tahi hídfő, nagy parkoló)
Telefon: +36 70 685 4102 és +36 70 685 4083
Vezetékes telefon:
-
Kormányablak (KAB): +36 26 585 038
-
Általános információk: +36 26 585 036
-
Okmányiroda: +36 26 585 037
E-mail cím: *később*
Nyitva tartási idő
Hétfő |
07:00 - 17:00 |
Kedd |
08:00 - 18:00 |
Szerda |
08:00 - 20:00 |
Csütörtök |
08:00 - 18:00 |
Péntek |
08:00 - 16:00 |
Szolgáltatások
Teljeskörű okmányirodai ügyintézés:
- személyazonosító igazolvány,
- útlevél,
- vezetői engedély,
- diákigazolvány,
- ügyfélkapu,
- lakcím (járáson belüli bejelentkezések),
- gépjármű ügyek (átírás, üzembentartó bejegyzés, opció törlés, ideiglenes gépjármű kivonás, stb.).
KAB ügyek (a leggyakoribb ügyek):
- kivételes nyugellátás-emelés és egyszeri segély iránti kérelem nyomtatvány kiadása, átvétele és továbbítása;
- a nyugdíjbiztosítási igazgatóságnál nyilvántartott adatokba a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. tv. 96.§ (7) bekezdése alapján történő "betekintési jog" iránti kérelem nyomtatvány kiadása, átvétele, továbbítása;
- TAJ kártya igénylés befogadása,
- Európai Egészségbiztosítási kártya igénylés befogadása,
- táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, gyermekgondozási díj iránti méltányossági kérelmek előterjesztése;
- méltányosságból - az Egészségbiztosítási Alap terhére - adható egyszeri segély iránti kérelmek átvétele;
- gyermekgondozási segély igénylése,
- anyasági támogatás igénylése,
- családi pótlék igénylése,
- gyermeknevelési támogatás igénylése,
- fogyatékossági támogatás iránti kérelem-nyomtatványok kiadása, kérelmek átvétele, továbbítása, lakcím/számlaszám/változás bejelentés, utalásváltozás lakcímről számlaszámra, eljárás megszüntetéshez dokumentumok átvétele,
- gyermekgondozási díj igénylésével kapcsolatos eljárás,
- terhességi-gyermekágyi segély igénylésével kapcsolatos eljárás,
- otthonteremtési támogatás iránti kérelem,
- lakásfenntartási támogatás iránti kérelem,
- hadigondozottak támogatás iránti kérelem,
- stb.