Dunabogdányi Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola
A 2021/2022-es tanévben valódi mérföldkőnek számító változás következett be a Magyarország pedagógiai mérési rendszerében. Korábban az országos mérések rendszere a szövegértési képességet, a matematikai eszköztudást, valamint az idegen-, illetve célnyelven nyújtott tanulói teljesítményt vizsgálta. A változás két szempontból is jelentős volt. Egyfelől a rendszer kiegészült a természettudomány kompetenciaterülettel, másfelől teljes mértékben átköltözött digitális médiumra, azaz az országos méréseket a tanulóknak online felületen kell teljesíteniük. A mérések értékelése központilag történik.
A 2022/2023-as tanévben a mérésben részt vevő évfolyamok köre bővült, a 6. 8. és 10. évfolyam mellett:
A 2023/2024-es tanévben két új mérési terület, kísérleti mérésként jelent meg a mérési rendszerben (digitális kultúra és történelem). A 2023/2024-es tanévben a mérésben és a kísérleti mérésben részt vevő évfolyamok köre a következő volt:
A 2024/2025-ös tanévben az előző évben kísérleti mérésként szereplő mérési területek is beépültek a mérésbe, illetve a kínai célnyelvi mérés kikerült a mérések köréből. További változások nem történtek.
Az Országos kompetenciamérésről további, részletes információkat a ITT találhat.
Eredményeink
A tanulók részletes eredményei, mérési azonosító birtokában lekérdezhetők itt.
Az előzetes tanulói eredményt a tanuló, szülei vagy iskolája a mérési azonosító segítségével tudja megtekinteni a https://www.tehetsegkapu.hu/eredmeny/elozetes oldalon.
Intézményi jelentés letölthető itt. (OM azonosító:032397)
Matematika | Szövegértés | Természettudomány | Idegennyelv | |||||||||
országos | községi | iskolai | országos | községi | iskolai | országos | községi | iskolai | országos | községi | iskolai | |
2022. | ||||||||||||
6. évf. | 1493 | 1448 | 1482 | 1475 | 1418 | 1403 | 1500 | 1453 | 1413 | 1500 | 1430 | 1444 |
8. évf. | 1602 | 1541 | 1637![]() |
1535 | 1468 | 1511 | 1587 | 1526 | 1639![]() |
1617 | 1516 | 1637![]() |
Mérési eredmények elemzése:
2023/2024. tanév (előzetes iskolai eredmények alapján)
Az országos kompetencia mérések 2021-ig
Az iskola és a tanulók részletes eredményei megtekinthetők az Oktatási Hivatal honlapján.
A tanulók eredményei (2010-2021 között) mérési azonosítóval lekérdezhetőek itt.
|
Matematika |
Szövegértés |
||||
|
átlag |
átlag |
||||
|
országos |
községi |
iskolai |
országos |
községi |
iskolai |
2021. |
||||||
6. osztály |
1468 |
1428 |
1461 |
1478 |
1427 |
1459 |
8. osztály |
1609 |
1548 |
1541 |
1590 |
1523 |
1565 |
2019. |
|
|||||
6. osztály |
1495 |
1450 |
1478 |
1499 |
1439 |
1494 |
8. osztály |
1624 |
1563 |
1587 |
1608 |
1542 |
1608 |
2018. |
|
|||||
6. osztály |
1499 |
1446 |
1511 |
1492 |
1429 |
1540 |
8. osztály |
1614 |
1548 |
1525 |
1602 |
1530 |
1588 |
2017. |
||||||
6. osztály |
1497 |
1442 |
1598 |
1503 |
1434 |
1510 |
8. osztály |
1612 |
1543 |
1662 |
1571 |
1503 |
1664 |
2016. |
||||||
6. osztály |
1486 | 1432 | 1470 | 1494 | 1425 | 1506![]() |
8. osztály |
1597 | 1537 | 1629![]() |
1568 | 1499 | 1652![]() |
2015. |
||||||
6. osztály |
1497 | 1448 | 1507![]() |
1488 | 1424 | 1535![]() |
8. osztály |
1618 | 1555 | 1593 | 1567 | 1494 | 1506 |
2014. |
||||||
6. osztály |
1491 |
1456 |
1496 |
1563 |
1430 |
1563 |
8. osztály |
1617 |
1570 |
1437 |
1557 |
1497 |
1484 |
2013. |
||||||
6. osztály |
1489 |
1436 |
1449 |
1497 |
1428 |
1515 |
8. osztály |
1620 |
1558 |
1545 |
1555 |
1493 |
1574 |
2012. |
||||||
6. osztály |
1489 |
1435 |
1403 |
1472 |
1412 |
1451 |
8. osztály |
1612 |
1549 |
1590 |
1567 |
1494 |
1589 |
2011. |
||||||
6. osztály |
1486 | 1437 | 1427![]() |
1465 | 1408 | 1435 |
8. osztály |
1601 | 1550 | 1419![]() |
1577 | 1513 | 1465![]() |
2010. |
||||||
6. osztály |
1498 | 1446 | 1451 | 1483 | 1422 | 1502![]() |
8. osztály |
1622 | 1572 | 1522![]() |
1583 | 1524 | 1474![]() |
|
|
|
|
|||
6. osztály |
489 |
465 |
460 |
513 |
484 |
481 |
8. osztály |
484 |
460 |
486 |
502 |
472 |
499 |
|
|
|
|
|
|
|
6. osztály |
499 |
465 |
477 |
519 |
480 |
522 |
8. osztály |
497 |
473 |
526 |
506 |
478 |
514 |
2007. |
|
|
|
|
|
|
8. osztály |
491 |
470 |
425 |
497 |
468 |
428 |
2006. |
|
|
|
|
|
|
8. osztály |
494 |
470 |
453 |
497 |
474 |
480 |
2004. |
|
|
|
|
|
|
6. osztály |
505 |
481 |
475 |
509 |
489 |
493 |
8.osztály |
500 |
473 |
456 |
500 |
477 |
461 |
2003. |
|
|
|
|
|
|
6. osztály |
500 |
477 |
476 |
500 |
477 |
449 |
A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai Intézet elemzése
a Dunabogdányi Általános Iskola és AMI OKM -eredményeiről
A képre kattintva el tudja olvasni az elemzést.
A KOMPETENCIAMÉRÉSRŐL
A 2001 őszén elkezdődött Országos kompetenciamérések a 2007/2008. tanévtől kezdődően a közoktatásról szóló törvényben meghatározottaknak megfelelően a 6., 8. és 10. évfolyamos tanulók gyakorlatilag teljes körében felmérték a szövegértési képességeket és a matematikai eszköztudást.
A mérésben alkalmazott feladatok nem a tudástartalom elsajátításának mértékét mérik, a felmérés nem az adott tanévi tananyag ismeretanyagának számonkérése, hanem azt vizsgálja, hogy a diákok a közoktatásban addig elsajátított ismereteket milyen mértékben tudják alkalmazni a mindennapi életből vett feladatok megoldásában.
A szövegértés területen a különböző szövegekhez (elbeszéléshez, rövid történethez, magyarázó szöveghez, menetrendhez vagy éppen egy szórólaphoz) kapcsolódó kérdések jellemzően az információk visszakeresését, következtetések levonását, kapcsolatok felismerését vagy a szöveg részeinek vagy egészének értelmezését várják el a tanulóktól minden évben.
A matematikai eszköztudás területén pedig az alkalmazott feladatok valamilyen életszerű szituációban megjelenő probléma matematizálását, megoldását és a megoldás kommunikálását kérik a tanulóktól a matematika különböző területeit érintve (mennyiségek és műveletek; hozzárendelések és összefüggések; alakzatok síkban és térben; események statisztikai jellemzői és valószínűsége).
Kíváncsi a feladatokra?
Gyerekeknek is ajánljuk gyakorlásként a tesztsorok kitöltését. A tesztfüzetek itt érhetőek el: http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/feladatsorok
A felmérés tartalmi kerete, - amely meghatározza a kompetenciamérés feladataiban alkalmazásra kerülő műveleti területek belső arányait, az egyes kompetenciaterületek egymáshoz viszonyított mértékét, az alkalmazott feladatok típusait, a kérdések típusainak arányát, vagy épp az alkalmazott szövegtípusokat - megjelent a közoktatás minőségbiztosításáról szóló 3/2002 OM rendelet mellékleteként.
A felmérést minden iskola minden 6., 8. és 10. évfolyamos tanulója megírta, a tesztfüzeteket központilag javíták, az ebből származó adatok szolgáltatják az ezen a honlapon elérhető fenntartói, intézményi, telephelyi és egyéni jelentések alapját. A tanulók eredményeit az iskolák maguk is elemezhetik a honlapon található szoftver segítségével. Ez segíti az iskolákat abban, hogy objektív képet kapjanak teljesítményükről, megismerjék erősségeiket és gyengeségeiket e két felmért tudásterületen.
A mérés lebonyolítását az oktatási és kulturális miniszter a tanév rendjéről szóló miniszteri rendeletben határozza meg. A méréshez szükséges 6., 8. és 10. évfolyamon használt kérdőívek, feladatlapok elkészítését, a mérések lebonyolítását, továbbá a beérkezett adatok rögzítésével, az iskoláknak és az iskolafenntartóknak szóló jelentések elkészítésével kapcsolatos feladatokat országos szinten az Oktatási Hivatal végzi.
A 2009 évi 4. osztályos készség- képességmérés eredménye
A felmérés során vizsgált készségek, képességek |
Országos |
Iskolai |
Az olvasáskészség kiépültsége |
85 |
89 |
Az olvasáskészség gyakorlottsága |
60 |
52 |
Az írásminőség fejlettsége |
67 |
61 |
Az írás készség gyakorlottsága |
49 |
64 ++ |
Az elemi számolási készség kiépültsége |
92 |
96 |
Az elemi számolási készség gyakorlottsága |
82 |
94 ++ |
A számírási készség kiépültsége |
93 |
96 |
A mértékegység-váltó készség kiépülése |
64 |
78 ++ |
Az összeadás kiépültsége 100-as számkörben |
98 |
99 |
A kivonás kiépültsége 100-as számkörben |
92 |
98 |
A szorzás kiépültsége 100-as számkörben |
97 |
99 |
Az osztás kiépültsége 100-as számkörben |
94 |
99 |
Az elemi gondolkodási képesség kiépültsége |
60 |
75 ++ |
Az elemi gondolkodási képesség gyakorlottsága |
60 |
75 ++ |
Az elemi rendszerező képesség kiépültsége |
67 |
58 |
Az elemi kombinatív képesség kiépültsége |
60 |
72 ++ |