Dunabogdányi Általános Iskola és
Alapfokú Művészeti Iskola

MENÜ

 

 

A Nemzeti Tehetség Program alapvető célja a Magyarországon és a külhoni magyarlakta területeken a tehetségsegítés fejlesztése. A Nemzeti Tehetség Program elfogadásával az Országgyűlés 2008-2028 között, 20 évre kiemelt lehetőséget ad a tehetséges fiatalok hosszú távú, folyamatos és biztonságos segítésére.

Nemzeti Tehetség Program- NTP-TFJ-18-0014

Társasjátékszakkör az iskolában

 "A játék az intelligencia kiváló fejlesztőeszköze. Célja, hogy a gyermek megtapasztalja a versengést, a konfliktust, elfogadja az esetleges vereséget, illetve tudjon intelligens módon nyerni. Az érzelmi helyzeteket eltérően élik meg a játékosok, ahol a győzelem és a vereség elviselése fontossá válik. A felekben tudatosulnia kell annak, hogy nem az ellenfél megsemmisítése a cél, hanem az értékközvetítés, amelybe beletartozik a másik tisztelete, a szabályok, a normák, a törvények követése is."
K. Nagy Emese

Az elmúlt évek kompetenciamérései alapján érzékeltük, hogy matematikai, logikai gondolkodás terén szükséges fejlesztenünk tanulóinkat. Azért hogy ez a tehetségterület is nagyobb hangsúlyt kaphasson pályázatot nyújtottunk be a Nemzeti Tehetség Program keretein belül, társasjátékok vásárlására. Az ötlet, hogy ily módon fejlesszük diákjainkat, egy pedagógus szülőtárstól jött, aki önszorgalomból és saját eszközeivel már tartott foglalkozásokat az iskolában. Ibolya a pályázat megírásában is nagy szerepet vállalt és a támogatás megítélése után, a megvalósítás is az ő feladata lett. A pályázatnak köszönhetően 67 darab jó minőségű, kimondottan a matematikai-logikai terület fejlesztésére alkalma társasjátékokat tudtunk vásárolni.

A szakköri foglalkozások hivatalos időpontjai a péntek délutánok voltak, ilyenkor vegyes korosztályok számára; de számtalanszor előfordult, hogy délelőtt, osztályfőnöki órákon is játszhattak diákjaink.

Hiszünk abban, hogy a játék örömén keresztül elérhetjük, hogy fejlődjön tanulóink figyelemkoncentrációja, együttműködési-készsége, analitikus, flexibilis gondolkodása, empátiája, illetve az úgynevezett „soft skill-jeik”, mint csapatmunka, önálló gondolkodás, döntéshozás.

Természetesen a következő tanévben is folytatni fogjuk a megkezdett tevékenységet, hiszen azt tapasztaljuk, hogy ezek az alkalmak nemcsak a tanulásban segítik diákjainkat, hanem nagyszerű közösségteremtő erejük is van.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asztali nézet